Na natječaj objavljen 31.1.2024. godine stigle su ukupno dvije prijave, a članovi programskog savjeta u sastavu Branka Benčić (ravnateljica MMSU), Kristian Benić (voditelj za odnose s javnošću, marketing i projekte GKR), Kora Girin (voditeljica rezidencijalnog programa MMSU) i Edvin Liverić (ravnatelj HKD) utvrdili su da prijava Kreativnog laboratorija suvremenog kazališta Krila zadovoljava sve uvjete natječaja, te su podržali prijedlog prijavljenog programa u terminu od 19.11. do 3.12.2024.
KREATIVNI LABORATORIJ SUVREMENOG KAZALIŠTA KRILA – Crne ovce, Jura Ruža (Varaždin) i Martina Terzić (Osijek)
Iz prijave: Crne ovce je rad na predstavi autorskog i fizičkog kazališta u kojem ćemo nastaviti istraživati materijal koji je nastao tijekom umjetničkog istraživanja „Magično kazalište“, a bavio se temom složenosti i dualnosti ljudske prirode (duh/tijelo, čovjek/vuk, svjesno/nesvjesno), a iz kojeg je proizašla tema predaka i crnih ovci u obitelji. Kroz proces improvizacije i autorefleksije tražit ćemo crne ovce u vlastitim obiteljima s ciljem da se neispunjeni snovi, nove vrijednosti, zatrti talenti naših predaka manifestiraju i konačno ostvaruju kroz tzv. crne ovce. Cilj je fiksirati scenski i koreografski materijal koji će se finalizirati u 2025., te premijerno prikazati u Rijeci, Varaždinu i Osijeku.
Druga pristigla prijava nije zadovoljila kriterij kojim je propisano da je umjetnička organizacija-prijavitelj registrirana u Hrvatskoj, odnosno aktivna na području Rijeke i Primorsko-goranske županije. Međutim, s obzirom na kvalitetu prijavljenog programa i zbog raspoloživosti preostalog termina ponuđenog natječajem, programski savjet predlaže da MMSU koordinira prijavljeni program rezidencije umjetničkog kolektiva Luckaste drugarice u razdoblju od 5.12. do 19.12.2024.
LUCKASTE DRUGARICE – Soft Power: Dionysian Socialism – Neda Kovinić, Simonida Žarković i Nevena Radulović (Beograd)
Iz prijave: U Kamov rezidenciji željele bismo nastaviti i proširiti istraživanje provedeno tijekom 2022. i 2023. godine, a posvećeno nasljeđu nudizma – FreiKörperKultur (FKK) u Jugoslaviji. FKK, odnosno „kultura slobodnog tijela“, na jadransku je obalu stigla 1960-ih iz Zapadne Njemačke, a javni stav o nudizmu mijenja se nakon rata u devedesetima s osnivanjem nacionalnih država i tranzicijom u kapitalizam. Te promjene reflektiraju se u porastu nacionalizma, povratku religioznosti, konzumerizmu i eksploatacijskom odnosu prema okolišu. (…) Istraživanje bismo željele prevesti u site-specific instalaciju i performans koji se inspirira poviješću naturizma u Rijeci i Istri.