Dvojica
Dvojica
12.-23.9.2017.

Izložba fotografija dvojice riječkih autora Aleksandra Tomulića i Zdenka Vukelića.

Fotografije Aleksandra Tomulića, većinom crno-bijele, ogledni su primjeri precizne, čiste fotografije s dominantnom izražajnom ulogom kontrasta svjetla i sjene te se globalno mogu svrstati u dvije tematske skupine, autorovu zaokupljenost pojavnošću geometrijskih formi i odnosa u svakodnevnom životu, kojima pristupa analitički te im, apstrahirajući ih iz konteksta, proširuje značenje, odnosno fascinaciju detaljima fotografske zbilje s ljudskim subjektom u fokusu.

Matematički odnosi, racionalizacija čovjekove nazočnosti u urbanom prostoru, sklad ljudske pojavnosti u arhitektonskom kontekstu ogledni su primjer reda i smirenosti na fotografijama na kojima prepoznajemo i neke riječke lokalitete. Vrlo često, matematičke proporcije dobivaju simboličko značenje propitivanja egzistencijalnog smisla.

Na fotografijama s ljudskim likom prepoznajemo čovjekovu uronjenost u prolaznost života, antagonizam zbiljske iluzije i banalne stvarnosti ili pak radost djetinjstva, prijateljstva i komunikacije.

Autor Zdenko Vukelić stvarnosti pristupa na fotografski slojevit i složen način, njegovo oko podjednako intenzivno provocira realna organska forma labirinta arhaičnog stubišta, sitan trenutak iz svakodnevice zaustavljen u vremenu, podcrtan kontrastom svjetla i sjene, evokacija rodnog primorskog gradića utisnuta u hladnoću suvremene arhitekture vješto ostvarena kombinacijom tradicionalne fotografske i suvremene tehnike photoshopa.

Vukelić je liričan, svoja unutarnja stanja preslikava u atmosferičnost fotografija, nostalgičan, često sumoran, katkada zloguk, nadasve okupiran crno-bijelim kontrastom. Međutim, u prijelomnim trenucima, kada treba naglasiti smisao i važnost detalja (djevojčica u crvenoj haljinici) ili dramatičnost scene (religijska procesija), poseže za bojom suprotstavljajući je crno-bijeloj monokromatici unutar iste fotografije.

Vukelić je ujedno i eksperimentator. Naime, nekolicina urbanih prepoznatljivih riječkih prostora na njegovim fotografijama osvanula je u iznenađujućim vizurama kolorističkih multipliciranih razlomljenih ploha, u dojmljivo razigranom dinamičkom stremljenju ka beskonačnoj perspektivi.

Skip to content