TranziT: Geometrija daha [Zagrebački plesni ansambl]

16.11. od 17:30 do 19 sati / radionica za publiku
17.11. u 20 sati / predstava


Predstava Geometrija daha nastala je tijekom rezidencijalnih boravaka u španjolskoj La Factoriji i Mediteranskom plesnom centru u Svetvinčentu, a izvodi je mlada postava plesača Zagrebačkog plesnog ansambla u režiji i koreografiji Laure Arís Álvarez, plesačice, koreografkinje i priznate plesne pedagoginje koju je zanimala poetska napetost koju uparivanje pojmova dah i geometrija stvara.

Geometrija daha, uz posredstvo tijela u pokretu i njihovih sinergija, spaja temeljne oblike života – dah i sveprisutnu geometriju, tvoreći paradoks koji je, ironično, osnova svakog postojanja. Dah je izravno povezan sa životom na Zemlji, a geometrija je povezana s matematikom i ljudskom željom za istraživanjem i razumijevanjem veličanstvenosti prirode u širem i kozmičkom smislu. Disanje je naš izvor energije, ono je život. Matematika je zastupljena posvuda. Klasična geometrija, utemeljena na racionalizmu, ovdje se može činiti ograničenom, ali fraktalna geometrija tjera vas da se zapitate. Riječka premijerna izvedba ove predstave upoznat će znatiželjne gledatelje s paradoksom kao jednim od osnovnih zakona prirode.

Iako se tijekom izvedbe pojavljuju različite scene, predstava teče poput meditacije, snenog, počasnog i hipnotičkog odlomka. To se događa zahvaljujući koreografskoj strukturi, zvučnoj kulisi, korištenju prostora, kostimima i dizajnu svjetla. Međudjelovanje i suradnja svih ovih stvari proizvode kombinirani učinak veći od zbroja njihovih zasebnih učinaka.

Predstava Geometrija daha inspirira se elementarnim kako bi ga dramaturški i koreografski višestruko raslojila u dojmljivome izvedbenom materijalu nudeći recepcijsko iskustvo bogato interpretacijama.

Svjetlo (bijelo i raspršeno u spektar boja različitog intenziteta na odjeći izvođača), tlo (kamen koji utemeljuje, označava, dijeli, organizira, ali i zvuči) ili kruženje (odnosa, energije, kemijskih elemenata u različitim agregatnim stanjima, vremena) korijen su raznovrsnih plesnih sekvenci asocijativnih veza s povremenom refleksivnom notom. No uz impresivna vizualna rješenja, hipnotičku glazbu i vrlo jednostavni rekvizitarij (poput dugih štapova, gomile kamenja i hudice koja može udomiti dva tijela) velikoga performativnog potencijala, kralježnicu izvedbe čini samosvojno izražajno tijelo. Naizmjenično se nadaje kao energični solo, pulsirajući duet te uvezani kolektiv koji ispituje granice poroznosti, traži krhku ravnotežu ili se sabija u fluidno klupko, ali uvijek zadržava autorsku sigurnost ne iscrpljujući interes gledatelja.

Predstava se realizira u suradnji sa Plesnom mrežom Hrvatske.


Radionica za publiku
Fokus radionice biti će usmjeren na improvizacijske alate kojima smo se bavili u procesu rada na predstavi Geometrija daha. Cilj nam je potaknuti maštu kroz fizičke zadatke, demolirati osobne obrasce kretanja i istraživati fizičko iscrpljivanje jedne ideje. Radom u paru fokusirati ćemo se na ideju slušanja i vođenja – igrati ćemo se dijeljenjem težine, stjecanjem kontrole te prepuštanjem dinamici plesnog partnerstva. Za kraj, pokušat ćemo proširiti fokus te prakticirane zadatke i idejni okvir primijeniti na cijelu grupu i prostor u kojem se pokrećemo i plešemo. Sudjelovanje na radionici je besplatno uz kupljenu ulaznicu i obaveznu prijavu na krila.rezervacije@gmail.com.


Cijena ulaznice: €10

Ulaznice potražite na eventim.hr i na ovlaštenim prodajnim mjestima Eventima.


Produkcija: Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA
Partner: Plesna mreža Hrvatske
Umjetnička direktorica festivala: Ivana Peranić
Financijska podrška: Grad Rijeka, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklada Kultura nova, Primorsko-goranska županija
Logistička podrška: HKD na Sušaku

Laura Aris Alvarez (Barcelona, Španjolska) je studirala ples i koreografiju na Instituto del Teatro/Escuela Superior de Danza y Coreografía u Barceloni. Od 1996. do 1999. bila je članica plesne kompanije Lanònima Imperial u Barceloni. Na Festival de Valencia 1999., dobila je nagradu Lladró za najbolju izvođačicu. Surađivala je i s General Electrica na nekoliko produkcija Tomása Aragaya.
Od godine 1999. Laura živi u Briselu gdje je bila članica kompanije Ultima Vez/ Wim Vandekeybus i sudjelovala u mnogobrojnim projektima, predstavama i plesnim filmovima. Redovito drži radionice povezane s plesnim vokabularom Ultima Vez kompanije i radionice tehnika suvremenog plesa po čitavom svijetu. Laura je također asistirala Wimu Vandekeybusu na brojnim radionicama i audicijama.
Godine 2009., Laura Arís i Jorge Jáuregui osnovali su EMBER, artističku platformu kroz koju predstavljaju svoje projekte i suradnje, tražeći vlastiti umjetnički izričaj. Surađuju s raznim umjetnicima i svoje predstave izvode diljem svijeta. Zajedno su kreirali duet La Era de los Cosmonautas; predstavu Impostura, u kojoj Laura kao plesačica dijeli pozornicu s pjevačicom Lucianom Carlevaro i kvartet Cola De Gallo, u suradnji sa španjolskom plesnom kompanijom La Macana. Laura je koreografirala predstavu Surprised By Joy s dvadeset četiri plesača El Barco Taller Nacional de Danza, Costa Rica i El Buit kao drugi dio trilogije naslovljene Trilogy of the Unalterable, međunarodnog umjetničkog projekta s umjetnicima iz Meksika, Rusije i Španjolske, koji je naručio Centro de las Artes de San Luis Potosí, Meksiko.

Margareta Firinger rođena je 1994. u Zagrebu. Zanimanje za ples pokazala je već u vrtićkoj dobi, a prve je plesne korake i kazališne nastupe ostvarila u plesnom studiju “Lepeza VV”. Kroz srednju školu bavila se plesom, glumom i glazbom te je 2009. upisala Školu za suvremeni ples Ana Maletić gdje se postepeno posvetila isključivo suvremenom plesu. Nakon završetka škole upisuje plesnu akademiju Salzburg experimental academy of dance (SEAD). U Salzburgu je imala priliku raditi s učiteljima i koreografima kao što su: Helder Seabra, Julyen Hamilton, Milla Koistinen, Lali Ayguadé, Eléonore Valère, Eduardo Torroja, Meytal Blanaru i mnogi drugi. Margareta je bila članica Zagrebačkog plesnog ansambla od 2019. godine do siječnja 2023.godine. Margareta također aktivno radi i na vlastitim manjim projektima (Imam te, Igralište 22).

Zagrebački plesni ansambl ima zavidan kontinuitet rada (1970.- danas), a nastupao je na svim važnijim festivalima u zemlji kao što su Muzički biennale; Dani hrvatske glazbe; Dubrovačke ljetne igre; Međunarodni dječji festival, Šibenik i mnogi drugi. Surađuje i gostuje u svim uglednim plesnim i kazališnim kazališnim centrima u zemlji (HNK-ovi u Osijeku, Splitu i Rijeci, INK u Puli i dr.). U inozemstvu gostuje na renomiranim festivalima i u kazališnim kućama u Njemačkoj, Francuskoj, Belgiji, Rusiji, Sloveniji, Mađarskoj, Italiji, Portugalu, Litvi, Španjolskoj, BiH, Srbiji, Poljskoj, Meksiku, Egiptu, Koreji i Izraelu. Za doprinos razvoju hrvatskog kazališta tijekom godina nagrađen je sa dvanaest Nagrada hrvatskog glumišta u kategorijama najbolje koreografije, najbolje plesačice, najboljeg plesača, najbolje scenografije, te najbolje plesne predstave u cjelini.

Plesna mreža Hrvatske bavi se distribucijom djela suvremene plesne umjetnosti na nacionalnoj razini putem gostovanja predstava selektiranih godišnjim javnim natječajem. Gostovanja se realiziraju u suradnji s odabranim partnerima uključujući aktivnosti vezane uz promociju, distribuciju, razvoj publike i jačanje postprodukcije suvremene plesne umjetnosti na nacionalnoj razini.

Festival TranziT promovira europske i domaće nezavisne izvedbene umjetnike i mala nezavisna kazališta koja predstavljaju vaninstitucionalni marginalizirani kulturni i umjetnički sektor, dok programski donosi radove koji su u sinkronicitetu sa suvremenom publikom te društvenim i tehnološkim kontekstom.  Festival je zamišljen kao višemjesečni program koji je usmjeren na suvremenu izvedbenu produkciju s fokusom na istraživanje novih pristupa razvoju kazališne publike, a na način da se koriste kreativni i inovativni potencijali suvremenih kazališnih praksi.

KRILA – Kreativni laboratorij suvremenog kazališta
Umjetnička organizacija KRILA je laboratorij suvremenog kazališta koji promovira progresivne prakse i stvara angažirane umjetničke radove za lokalnu zajednicu i građane Rijeke te podržava profesionalce i male nezavisne europske aktere u kulturi u navedenom području. U razvoju naše publike koristimo nekonvencionalne kazališne prostore; angažiramo publiku u kreativni proces i/ili izvedbu te pristupamo procesu segementacije publike kao artikulaciji vrijednosti.

HKD klub
Skip to content