Tranzit: Dancing Together, Again!

Umjetnici: Sellena Beram (Hrvatska), Natia Bunturi (Gruzija), Jasna Čižmek Tarbuk (Hrvastska), Iakob Gogotishvili (Gruzija), Nino Khositashvili Xosilita (Gruzija), Aleksandra Konieczna (Poljska), Nataša Pavlov (Hrvatska), Nyko Piscopo (Italija), Giulia Roversi (Italija), Claudia Verdat (Italija), Justyna Irena Warells (Poljska), Kamil Wawrzuta (Poljska).

Voditelj rezidencije: Branko Žak Valenta

Program kreativne rezidencije Dancing Together, Again! / Plešimo ponovno zajedno! provodi se u sklopu istoimenog projekta koji sufinancira Kreativna Europa. Projekt je pokrenuo Poljski nacionalni institut za glazbu iz Varšave u suradnji s partnerima Arts Research Institute of Georgia u Tbilisiju, Movimento Danza iz talijanskog grada Napulja i hrvatska plesno-kazališna skupina TRAFIK iz Rijeke. Program uključuje rezidencije organizirane od 2023. do 2024. u Gruziji, Hrvatskoj, Italiji i Poljskoj. Glavni ciljevi programa uključuju kulturnu razmjenu, interakciju između umjetnika i producenata te istraživački ples s naglaskom na kreativni proces i integraciju s lokalnim zajednicama.

Druga od rezidencija održava se u Rijeci od 3. do 24. rujna 2023. i tematski je posvećena problemu održivosti promatranom kroz optiku plesne i izvedbene umjetnosti. Interdisciplinarnim pristupom sudionici istražuju i razvijaju zajedničku strategiju zaštite okoliša, s posebnim fokusom na regiju Jadranskog mora. Riječku rezidenciju vodi  izvedbeni umjetnik Žak Valenta, umjetnički voditelj TRAFIKA. Na rezidenciji sudjeluje dvanaest (12) sudionika/ica, po tri (3) iz svake zemlje partnera i to u tri kategorije: umjetnik, kustos i istraživač.

Program predstavljanja radova nastalih u rezidenciji:

Nataša Pavlov: In Communication with Pachamama / U komunikaciji sa Pachamamom (7”)
Izvedba: Nataša Pavlov

Izvedba poetskog razgovora sa Zemljom (Pacha-Zemlja, Mama-Majka) je multimedijski solo komad i rad u procesu koji kombinira video, pokret i zvuk. Pachamama je uvijek prisutna i neovisna božanstvo koje ima vlastitu kreativnu moć održavanja života na našem planetu Zemlji. Izvedba je isprepletena i inspirirana različitim umjetnicima u rezidenciji i biljkama u gradu Rijeci.

Interdisciplinarna umjetnica iz Kaštela, Nataša Pavlov, završila je slikarstvo na Akademiji UMAS u Splitu i radi s različitim medijima poput slikarstva, pokreta, suvremenog plesa, zvuka i videa. Zanima je iscjeliteljski aspekt umjetnosti te istražuje pokret, ples i unutarnje stanje uma kroz svoj projekt Svijest i Pokret.


Nyko Piscopo: The Walk / Hodanje (8”)
Izvedba: Nyko Piscopo i Xosilita

Stalno moramo biti dostupni kako bismo izvršavali svoje dužnosti. Automobili, vlakovi i avioni najbrži su načini prijevoza da stignemo tamo gdje trebamo biti. Hodanje iz užitka zahtjeva vrijeme, ali hodanje je i način putovanja. Kao održivi način putovanja ima višestruke ekološke, društvene i zdravstvene koristi.

Nyko Piscopo je profesionalni koreograf, rođen 1986. godine. Tijekom svoje profesionalne karijere, nakon početnih iskustava kao plesač diljem Europe, eksperimentira s novim umjetničkim formama poput performansa razvijajući osobni umjetnički estetiku između baleta i suvremenog plesa u kazališnoj viziji. Njegova djela poput “Esperimenti su un corpo già perfetto” i “Sweet Swan Sway!” sudjeluju na međunarodnim turnejama, a video projekt “Threesome“ dobitnik je Premio Roma 2020. Godine 2019. osniva plesnu kompaniju Cornelia sa sjedištem u Napulju koju podupire talijansko Ministarstvo kulture. Kao pedagog radi s plesnim školama poput Balletto di Roma, a upravo je diplomirao iz Plesnih Disciplina na Nacionalnoj Akademiji Plesa u Rimu.


Giulia Roversi: Violet / Violeta (14”)
Izvedba: Claudia Verdat i Justyna Irena Warells

Violeta je naivna. U svojoj neurednoj spavaćoj sobi s mokrom kosom uvijek kasni na svoje dogovore. Nije svjesna onoga što se događa izvan njenih šarenih i veselih haljina i samo nastavlja i nastavlja i nastavlja iznova tražiti savršen izgled za oblačenje, trošeći svoje vrijeme na beskorisne i ponavljajuće radnje. Predstava svoje korijene vuče iz naših svakodnevnih savršenih malih svjetova, gdje je naša pažnja nesvjesno usmjerena prema ponavljanju beskorisnih radnji koje pripadaju onim nesigurnostima koje nas vode prema gubljenju vremena, energije i resursa, pokušavajući biti nov i obnovljen svakoga dana.


Passively Interacting with the Outside World / Pasivna interakcija s vanjskim svijetom (9”)
Izvedba: Natia Bunturi

Žena ulazi na scenu odjevena u plastiku. Plastiku nosi, plastikom postaje. Izvedba se razvija iz socijalne i ekološke studije te ima za cilj razmišljati o nesvjesnoj pasivnosti koju svakodnevno pokazujemo prema vanjskom svijetu, u smislu očuvanja okoliša i ljudskih odnosa. Plastika je metafora odvajanja, koža koju ljudi koriste kako bi postali nesvjesni i objektivizirani iz nužnosti ili kao rezultat depersonalizacije unutar okoline koja više nije stvarna.

Giulia Roversi koreografkinja je i redateljica plesnih filmova. Aktivna je u Italiji, Španjolskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu gdje producira izvedbe, rezidencije i plesne filmove. Sudjelovala je na brojnim festivalima kao što su Ciclop Festival (Mallorca, Balearski otoci), Summeet Dance Festival (Jerevan, Armenija), Resolution Festival (London, Velika Britanija), Presente e Futuro Festival 2023 (Palermo, Italija) i Twain Festival (Toskana, Italija).


Kolaborativna izvedba: Body Nobody /  Tko Nitko (20”)
Ideja: Sellena Beram
Izvedba: Sellena Beram, Xosilita, Iakob Gogotishvili, Nyko Piscopo

U to vrijeme nije bilo zemlje, ni kopna, samo zrak i ptice posvuda. Umjetnici se pozivaju na zatvoreni krug, vrijeme od nastanka života i postavljanja ljudskog tijela, do njegovog kraja koji je prouzročio sam čovjek. Koncept otvara raspravu o samouništenju uzrokovanom licemjerjem, egom i zadovoljstvom čovjeka koji je svjestan svojeg utjecaja na sebe i na prirodu. Kolaborativnu izvedbu prati eksperiment Trebao je biti duet razvijen od strane Xosilite.

Sellena Beram je suosnivačica i voditeljica umjetničke organizacije MADE izvedbene umjetnosti i multimedije . Organizacija se bavi inovativnim praksama, interdisciplinarnim i intermedijalnim oblicima s eksperimentalnim pristupima u izvedbenim umjetnostima. Sellena Beram je diplomirala Transmedijsku dramaturgiju u Zagrebu i također je plesačica, koreografkinja i filmašica. Stvara umjetničke izvedbene, filmske i konceptualne radove u svom umjetničkom opusu.


Xosilita: It Was Supposed to Be a Duet / Trebao je biti duet

Još jedna tužna priča o tome kako smo ostavili jednu pticu da umre u potrazi za partnerom i zaustavili 20 milijuna godina evolucije svojom pohlepom. Izvedba pokriva istrebljenje Kaua’i ‘ō’ō (Moho), posljednjeg člana obitelji havajskih ptica medarica. Prije njegove smrti, pjesma mužjaka ptice posljednji je put čuta i snimljena 1987. godine. Pjesma je trebala biti nastavljena od strane ženke, kako bi se mogli razmnožavati i nastaviti život. Nažalost, nije bilo nikoga u blizini. Izvedba poziva publiku da sudjeluje u eksperimentu razvijanja odgovornosti za mogući duet i popunjavanje pauza.

Xosilita (Nino Kositashvili) je multimedijska umjetnica, izvođačica, koreografkinja i plesačica iz Tbilisija, Gruzija, usmjerena na istraživanje tijela i pokreta kao najiskrenijeg i slobodnog oblika izražavanja na nivou nesvjesnog. Diplomirala je na Tbilisi State Academy of Arts i ima diplomu iz multimedijalnih umjetnosti. Njezina praksa pokreta obuhvaća različite stilove, od folklora do modernih plesnih stilova. Njezina kontinuirana karijera uključuje različita područja kao što su: izvedba, umjetničko vođenje, koreografija, video umjetnost, snimanje i uređivanje.


Natia Bunturi: I am a Lake / Ja sam jezero (5”)
Izvedba: Giulia Roversi
Glazba: Mate Meqoshvili

Temeljena na hrvatskoj legendi o Crnoj Kraljici ovaj mračni, efemerni lik, pokazuje liniju života, sudbinu i dubine sile prirode. Njenu nepredvidivost i mistične moći. Koristi se glazba mladog gruzijskog skladatelja elektroničke glazbe. Solo uključuje glas same plesačice koja čita stihove pjesme Gavran, poznatoj pjesmi  Edgara Allana Poea.


Festival Tranzit promovira europske i domaće nezavisne izvedbene umjetnike i mala nezavisna kazališta koja predstavljaju vaninstitucionalni marginalizirani kulturni i umjetnički sektor, dok programski donosi radove koji su u sinkronicitetu sa suvremenom publikom te društvenim i tehnološkim kontekstom.  Festival je zamišljen kao višemjesečni program koji je usmjeren na suvremenu izvedbenu produkciju s fokusom na istraživanje novih pristupa razvoju kazališne publike, a na način da se koriste kreativni i inovativni potencijali suvremenih kazališnih praksi.

HKD klub
Skip to content