Na natječaj za Kamov rezidenciju, namijenjen izvaninstitucionalnoj sceni Rijeke i Primorsko-goranske županije, a objavljen 26. kolovoza 2025., pristigle su četiri prijave. Članovi programskog savjeta u sastavu Branka Benčić (ravnateljica MMSU), Edvin Liverić (ravnatelj HKD) , Kristian Benić (voditelj za odnose s javnošću, marketing i projekte GKR) i Kora Girin (voditeljica rezidencijalnog programa MMSU) odabrali su dvije dvotjedne rezidencije koje su prijavile udruga Delta 5 i Kultura svima svugdje.
DELTA 5 – Moj grad pregaženi pas, Vitomirka Trebovac (RS) i Marina Milanović (RS)
16. 2. – 2. 3. 2026.
Iz prijave: Projekt Moj grad pregaženi pas realizirat će se u suradnji s kolektivom Radna sveska, koji čine umjetnice Marina Milanović (ilustratorica) i Vitomirka Trebovac (pjesnikinja). Rezultat projekta bit će publikacija tiskana riso tehnikom u Rijeci, u prostoru udruge Delta 5 i inicijative Riso i prijateljice.
Glavna aktivnost projekta jest sama produkcija publikacije. No, uz to planiramo organizirati i pop-up izložbu, na kojoj ćemo promovirati publikaciju te otvoriti prostor za dijalog s riječkom kulturnom scenom. (…) Projekt tematizira odnos čovjeka prema javnom prostoru, odnos vlasti prema građanima te intimnu ranjivost – jer često osjećamo da smo suvišni u vlastitim gradovima. Publikacija spaja pjesnički tekst i crtež izveden rapidografom u formi koja oscilira između grafičkog romana, osobnog dnevnika i vizualne poezije.
KULTURA SVIMA SVUGDJE – Post-socijalistička nostalgija i ponovno zamišljeni spomenici: Učiniti nematerijalnu baštinu opipljivom, Majda Vidaković (NL)
17. 3. – 31. 3. 2026.
Iz prijave : Ovaj projekt istražuje kompleksne slojeve post-socijalističke memorije i nematerijalne kulturne baštine kroz skulpturalnu praksu. Smješten u Rijeci – gradu obilježenom industrijskom prošlošću, slojevitom političkom poviješću i promjenjivim identitetom – projekt koristi rezidenciju za istraživanje ostataka jugoslavenskog javnog prostora, monumentalnosti i kolektivnog sjećanja.
Projekt se fokusira na prikupljanje tragova – fotografija, arhitektonskih fragmenata, odbačenih materijala i usmenih povijesti – koji odražavaju vidljivo i nevidljivo nasljeđe socijalizma. Na temelju njih nastat će serija skulptura i prostorno-specifičnih intervencija koje ponovno zamišljaju spomenike u suvremenom, postindustrijskom kontekstu.