TranziT: morat ćemo živjeti s tim / we will have to live with it

U sklopu ovogodišnjeg festivala suvremenih kazališnih praksi TranziT istraživački lab morat ćemo živjeti s tim u HKD-u i Filodrammatici vodit će Eva Hofner, vrsna stručnjakinja u improvizacijskom kazalištu i umjetnica s vrlo snažnom autorskom poetikom i iskustvom angažiranja neprofesionalaca u kreativni proces i izvedbu.

Radit će s 5-10 neprofesionalaca koji će biti izabrani javnim pozivom i audicijom. U suradnji s izabranim neprofesionalcima Eva Hofner vodit će trodnevni proces razgovora, pisanja i improvizacija unutar kojeg će skupljati materijale za daljnji rad na tekstu prema razgovorima i improvizacijama sa sudionicima, što će rezultirati prilagođenom verzijom već postojećeg austrijskog ili originalnog teksta.

Nakon istraživačkog laba slijedi rad na tekstu (Schrettle) i prijevodu (Peranić) u Grazu i Rijeci. Završne probe i izvedbe rezlirat će se od 29. rujna do 4. listopada 2022. u HKD-u u sklopu festivala TranziT u produkciji KRILA.

O projektu
Nakon našeg prvog zajedničkog rada na samoći ovog grada / this city´s loneliness, željeli smo nastaviti s grupom ljudi zainteresiranih da s nama istražuju trenutno stanje u društvu, izlaze iz svojih vlastitih okvira u nove teritorije. Za nas je bilo važno dobiti sliku i doživljaj od neprofesionalaca, od stručnjaka vlastitog svakodnevnog života, s njihovim profesijama i situacijom u kojoj žive. Za to smo razvili strukturu koja je neovisna o protagonistima, jeziku ili zemljama u kojima će se izvedba održati.

Tema morat ćemo živjeti s tim suočava nas sa sada i ovdje i naporima koje moramo poduzeti da bismo išli dalje. Koliko god tužno zvučala ova rečenica, ona ne podrazumijeva rezignaciju, očaj ili distopiju, već bi trebala ukazati na budućnost u kojoj ćemo živjeti s tim.

Strah od kolapsa često je zakopano traumatično sjećanje, djelić kolektivnog narativa o katastrofi. Stoga, da bismo postali otvoreni, važno je tražiti trenutke kolapsa u osobnim i kolektivnim biografijama. Govoreći o tim temama, pretvarajući strašne fantazije i izgubljene nade u poetski scenski jezik, kako u tekstovima (koji se čitaju na pozornici), tako i njihovim tijelima koja izlaze iz šoka, osjećajući se slobodnim da se izraze i izlože.
Naši suradnici hodaju na pozornici i počinju pripremati zabavu za koju ne znamo kada, kako i hoće li se proslaviti. Govore o velikim i malim katastrofama, razmišljaju o prošlim i budućim kolapsima i kako se s njima uspijevaju nositi.

Morat ćemo živjeti s tim: distopijom, solidarnošću, krizom, kornjačom, nježnošću, slomom, upozorenjem, seksom, čišćenjem.
Osjećaji i sjećanja, biografski fragmenti koji nastaju tijekom rada, postaju dijelovi kolektivnog teksta koji stvara ne samo kolektivno (a time i društveno) sjećanje, već i kolektivni subjekt.

Neprofesionalna tijela na pozornici evociraju posebnu ljepotu, ideju o uključivom društvenom procesu koji uključuje tijela i pokrete iz svih mogućih pozadina, i daje sliku društva koje se bori da ostane ili postane kolektivno tijelo. Dihotomija individualne i kolektivne biografije, te politička povijest stvara napetost koja se ne može tako lako otpustitii, ali se može izraziti riječima, pokretima i scenama. Tako možemo živjeti s tim.

Umjetnici
Eva Hofer je od 1993. kazališna djelatnica u Theatre im Bahnhof (TIB) u Grazu. Završila je studij kazališta i etnologije u Beču, radila kao asistentica redatelja i dramaturginja u nezavisnim skupinama u Beču, a surađivala je kao asistentica režije i dramaturgije s nezavisnim kazališnim skupinama u St. Pöltenu i u Landestheater Salzburgu. Od 1994. živi u Grazu i radi u TiB-u kao glumica, dramaturginja, autorica, govornica i improvizatorka. Osim toga, zadužena je i za promociju za TiB i djeluje kao webmasterica. Kao autorica i redateljica surađuje i s drugim grupama, a nedavno s grupom Dagmar. Također se pojavljuje i kao voditeljica i moderatorica.

Johannes Lederhaas rođen je u Grazu 1980. gdje živi i radi kao slobodni kazališni umjetnik, autor i prevoditelj. Su-osnivač je autorske grupe eigenbau of theater im bahhof (1997 – 2004) i zweite liga für kunst und kultur (2007. – danas). Od 2016. su-osnivač je kolektiva workinglifebalance limited zajedno sa svojom suprugom i suradnicom Christinom Ledrehaas. Godine 2003. sudjelovao je u Autorentageu u Burgtheateru u Beču i razvio svoju dramu letenje/hodanje/plivanje. Za ovo djelo dobio je nagradu Grabbe grada Detmolda 2004. godine. Tekst za Tvoj projekt te voli izvorno je razvijen u obliku improvizacije s redateljem Dieterom Boyerom i glumcima Gernotom Riegerom, Wernerom Halbedlom, Susanne Lipinski i Katharinom Solzbacher te je izvedeno kao scensko čitanje na Steirischer Herbstu 2004. u suradnji s UNIT-om i Schauspielhaus-om u Grazu. Tekst i predstava Ljudi s broda – oznaka je lijepa imala je svjetsku premijeru u kockarnici Burgtheatra u Beču, kao i Rasplakao sam King Konga, djelo naručeno od Burgtheatra. Surađivao je s brojnim drugim kazalištima i institucijama kao što su: Volkstheater Vienna, Minoriten Graz, Forum Stadtpark and Steirischer Herbst, Theater an der Gumpendorfer Straße, Burgtheater Vienna and Pathos Transporttheater Munich, Steirischer Herbst and Gothe Institute Buenos Aires. Dobitnik je različitih priznanja i nagrada uključujućiRetzhofer Dramapreis, Literary Promotion Prize of the City of Graz, Christian Dietrich Grabbe Prize of the City of Detmold, Dramatist Grant – BMUKK, Working Grant – Literar Mechana, AiR Resideny – State of Styria u Bukureštu.

Produkcija: Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA
Finacijska podrška: Grad Rijeka, Austrijski kulturni forum Zagreb, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Primorsko-goranska županija
Logistička podrška: Savez udruga Molekula i HKD na Sušaku


Klima u velikoj dvorani ne radi.
Žao nam je zbog neugodnosti, Grad Rijeka radi na otklanjanju kvara.

Skip to content