Sedam lica grada

Izložba je interdisciplinarni umjetničko-edukativni projekt koji spajanjem inovativnih, novomedijskih izložbenih i izvedbenih praksi, posjetiteljima programa prezentira i komunicira sadržaje moderne riječke povijesti, postavivši u fokus istraživanja sedam država pod čijom je upravom ili okupacijom Rijeka bila tijekom burnog 20. stoljeća.

Nastala u okviru programskog pravca Doba moći Rijeke 2020 – Europske prijestolnice kulture, kao zajednički projekt Kortila i mladih povjesničara umjetnosti, Zlatka Tota i kustosice Katarine Podobnik, Sedam lica grada istražuje i interpretira etape moderne riječke povijesti kao odraze društveno-političkih, ekonomskih i kulturno-umjetničkih odrednica, tako reflektirajući heterogenost urbane strukture i multikulturalnost kao glavna obilježja suvremenog riječkog identiteta.

Autori su odabrani putem javnog poziva kojeg je galerija provela u ožujku prošle godine, a svojim izvedbenim umjetničkim konceptima pozornost su usmjerili na povijesne punktove u gradu odnosno na bitne društveno-političke događaje iz njegove stogodišnje povijesti.

Moderna riječka povijest, ispričana je kroz 7 novomedijskih umjetničkih instalacija. Prvo lice, razdoblje Austo-Ugarske Monarhije, ilustrirala je umjetnica Marina Rajšić konceptom kojim “gasi svijetla hotela Continental”. Razdoblje Talijanske Regencije Kvarnera, predstavlja umjetnica Sara Salamon, postavivši u fokus svog umjetničkog istraživanja arhitektonsko naslijeđe talijanske prisutnosti na riječkom teritoriju, Zavjetni hram Kozala. Razdoblje Slobodne Države Rijeke, audio-vizualnom instalacijom interpretirao je umjetnik Michel Mesarić, dok je “podvojenu Rijeku” između Kraljevine Jugoslavije i Kraljevine Italije, s odgovarajućim pandanima – Hrvatskim kulturnim domom na Sušaku/ hotelom Neboder i Riječkim neboderom, ilustrirao student Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, Josip Knežević. Razdoblje okupacije Njemačkog Reicha, sa sjedištem u današnjem Rektoratu Sveučilišta u Rijeci, interpretirano je igrokazom autorice Dorotee Škrabo, dok su Eševi, neboderi izgrađeni 70-tih godina 20. stoljeća, koncept kojim studentica Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, Sandra Ružić, predstavlja razdoblje Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije. Naposlijetku, sedmo lice grada, suprotstavljanjem Tower Centra Rijeka te Zapadnog trgovačkog centra Rijeka izgrađenih u razdoblju Republike Hrvatske, umjetnički je koncept Juraja Milardovića, kojim autor propituje konzumerističku ideologiju 21. stoljeća i odgovarajuću joj estetiku.

Oblikovanje vizualnog identiteta za izložbu, zapravo njih sedam, potpisuje Leo Kirinčić uz ilustracije riječkih dizajnera kojima je svima zajedničko što više ne žive i rade u svojem rodnom gradu – Tanja Modraković, Ivo Matić, Zrinka Buljubašić, Sven Sorić, Vanja Cuculić i Hana Stojaković.

Izložba se može posjetiti do 26. veljače, a otvorena je radnim danom od 10 do 13 sati i od 17 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.

Ulaz je slobodan, a za vrijeme trajanja izložbe bit će organizirana i stručna vodstva – molimo zainteresirane posjetitelje da se najave na jolanda@hkd-rijeka.hr ili na broj 099 2391 404.


Izložba se organizira uz poštivanje svih važećih epidemiloških mjera i preporuka. Posjetitelji se pozivaju na pojačanu osobnu higijenu, fizičku udaljenost te ispravno nošenje zaštitnih maski za lice. Ne preporučuje se dolazak osobama starije životne dobi ili oboljelima od kroničnih bolesti.

Skip to content